Template – Flexmail

Nieuwsbrief

Beste lezer,

Het weer wordt beter, wij hebben sinds kort een nieuwe naam en een nieuwe website. Niet alleen dat. Ook op onze bureaus in Oostende en Gent zijn we goed bezig. De sfeer zit goed, en ons team werkt hard om alle projecten die pijplijn uit te krijgen. Logisch dus dat we graag iets van ons laten horen. Dit is onze eerste nieuwsbrief en er zullen er veel volgen.

Voor onze eerste editie leiden we je rond langs 3 projecten. Die dankzij Design & Build* een maatschappelijke meerwaarde kregen. Waarom wij het graag over Design & Build willen hebben? Omdat een volledig team voor één klant geen overbodige luxe is om een maatschappelijk verantwoord project neer te zetten.

Kaboog Middelkerke

School voor bijzonder onderwijs + 113 appartementen

Ons project ‘Kaboog’ is een herontwikkeling van de site "Ter Strepe" in Middelkerke. De gloednieuwe lage en secundaire school voor buitengewoon onderwijs Kaboog in Middelkerke opende in september 2020 voor 200 leerlingen. Eens de school bijna operationeel was, startten we met de bouw van 133 kwalitatieve appartementen, het private gedeelte van het project. De appartementen hebben ruime terrassen, een goede oriëntatie en vergezichten over de polders. Ze zijn verdeeld in verschillende gebouwen. Residentie Eymard huisvest een mix van vaste bewoners en tweedeverblijvers.

Steven Ducatteeuw

Steven Ducatteeuw is gespecialiseerd in het opzetten van PPS-projecten. Voor KABOOG leidde hij het programma mee in goede banen.

“De beslissingen voor een nieuwe school liggen buiten de comfortzone van het personeel en dat is volkomen normaal”

Steven: “Als adviseur van het team heb ik een intens contact opgebouwd met de school. We organiseerden een studiedag voor het volledige schoolpersoneel, zo’n 60 mensen. In het oorspronkelijke gebouw hadden de basisschool en de secundaire school, beiden voor buitengewoon onderwijs, weinig met elkaar te maken. In de gesprekken bekeken we hoe die beide scholen functies gemeenschappelijk konden gebruiken. Daarnaast namen de vakateliers veel plaats in. We legden dit onder de loep en zagen dat ook daar een grotere synergie mogelijk was. Doordat we op zoek gingen naar nieuwere en dus compactere apparatuur voor de ateliers, konden we daar ook naar kleinere lokalen gaan. we ervaarden bij het team een heel groot enthousiasme om over dat alles samen na te denken, in het licht van hun nieuwe school.”